PRACE NAUKOWO-BADAWCZE

 

PROJEKTY AKTUALNE

 

1.     Opracowanie i wdrożenie systemu ATP SOP-2W dla 1 linii metra
w Warszawie. Praca realizowana we współpracy z firmami Bombardier Transportation ZWUS, Siemens, Newag (2011 -2013).

2.     Opracowanie i wdrażanie systemu ATP SOP-3 dla budowanej 2 linii metra w Warszawie. Praca realizowana we współpracy z firmami Bombardier Transportation ZWUS, Kontron East Europe, AŽD Praha, Siemens, Newag (od 2010).

3.     Opracowanie komputerowego systemu sterowania ruchem kolejowym dla linii o małym natężeniu ruchu. Praca realizowana we współpracy z firmą Elester-PKP  Łodź (od 2010).

4.     Opracowanie i wdrożenie innowacyjnych układów sterowania pojazdem komunikacji miejskiej z napędem asynchronicznym.  We współpracy z firmą Enika Łódź (2012-2014).

 

PROJEKTY ZAKOŃCZONE

 

1.     System ATP (Automatic Train Protection) SOP-2 zapewniający bezpieczną jazdę pociągów metra,  wdrożony na linii metra
w Warszawie. System został opracowany w PŁ i wdrożony we współpracy  z firmą Adtranz ZWUS w Katowicach (1995).

2.     System hamowania docelowego pociągów rosyjskich typu 81 wdrożony na linii metra w Warszawie. Projekt realizował jedną z funkcji automatycznej jazdy pociągu ATO (Automatic Train Operation). System został opracowany w PŁ i wdrożony we współpracy  z  firmą ATM Awionika w Warszawie (1998).

3.     System bezobsługowego zawracania pociągów metra na stacji końcowej,  wdrożony na linii A metra w Pradze (Czechy). System został opracowane i wdrożony we współpracy  z firmą Bombardier Transportation ZWUS w Katowicach oraz AŽD Praha (2005).

4.     System ATP (Automatic Train Protection) SOP-2P zapewniający bezpieczną jazdę pociągów metra,  wdrożony na linii A metra
w Pradze(Czechy). System został opracowany i wdrożony we współpracy  z firmą Bombardier Transportation ZWUS w Katowicach oraz AŽD Praha (2005).

 

INNE OBSZARY PRAC NAUKOWO-BADAWCZYCH

 

1.     Transmisja informacji między torem a pojazdem trakcyjnym dla potrzeb systemów sterowania ATP i ATC (Automatic Train Protection, Automatic Train Control).

2.     Modelowanie, symulacja i próby testowe napędów trakcyjnych.

3.     Badania dokładności i jakości hamowania pociągów metra dla różnych rozwiązań napędów trakcyjnych.

4.     Dobór parametrów trakcyjnego układu zasilania i rozwiązań taborowych zwiększających efektywność energetyczną hamowania z odzyskiem energii.

5.     Diagnostyka i optymalizacja układów transportowych.

6.     Monitoring i diagnostyka elektrowni wiatrowych.