PRACE NAUKOWO-BADAWCZE |
PROJEKTY AKTUALNE |
1. Opracowanie i wdrożenie systemu
ATP SOP-2W
dla 1 linii metra 2. Opracowanie i wdrażanie systemu
ATP SOP-3 dla
budowanej 2 linii metra w Warszawie. Praca realizowana we współpracy z
firmami Bombardier Transportation ZWUS, Kontron East Europe, AŽD Praha,
Siemens, Newag (od 2010). 3. Opracowanie komputerowego systemu
sterowania ruchem
kolejowym dla linii o małym natężeniu ruchu. Praca realizowana we współpracy
z firmą Elester-PKP
Łodź (od 2010). 4. Opracowanie i wdrożenie
innowacyjnych układów
sterowania pojazdem komunikacji miejskiej z napędem asynchronicznym. We współpracy z firmą Enika
Łódź (2012-2014). |
PROJEKTY ZAKOŃCZONE
|
1. System ATP (Automatic Train Protection)
SOP-2
zapewniający bezpieczną jazdę pociągów metra,
wdrożony na linii metra 2. System hamowania docelowego
pociągów rosyjskich typu 81
wdrożony na linii metra w Warszawie. Projekt realizował jedną z funkcji
automatycznej jazdy pociągu ATO (Automatic Train Operation).
System został opracowany w PŁ i wdrożony we współpracy z
firmą ATM Awionika w Warszawie (1998). 3. System bezobsługowego zawracania
pociągów metra
na stacji końcowej, wdrożony na linii
A metra w Pradze (Czechy). System został opracowane i wdrożony we
współpracy z firmą Bombardier Transportation ZWUS w Katowicach oraz AŽD Praha (2005). 4. System ATP (Automatic Train Protection)
SOP-2P
zapewniający bezpieczną jazdę pociągów metra,
wdrożony na linii A metra INNE OBSZARY PRAC NAUKOWO-BADAWCZYCH
|
1. Transmisja
informacji między torem a pojazdem trakcyjnym dla potrzeb systemów sterowania
ATP i ATC (Automatic Train Protection, Automatic
Train Control). 2. Modelowanie,
symulacja i próby testowe napędów trakcyjnych. 3. Badania
dokładności i jakości hamowania pociągów metra dla różnych rozwiązań napędów
trakcyjnych. 4. Dobór parametrów
trakcyjnego układu zasilania i rozwiązań taborowych zwiększających
efektywność energetyczną hamowania z odzyskiem energii. 5. Diagnostyka
i optymalizacja układów transportowych. 6. Monitoring
i diagnostyka elektrowni wiatrowych. |