Instytut Elektroenergetyki PŁ

 Zakład

 Zakład Transportu i Przetwarzania Energii

 Tytuł, imię i nazwisko

 dr inż. Sławomir Barański

 Stanowisko

 adiunkt

 Telefon służbowy  42 631-26-01
 e-mail  slawomir.baranski@p.lodz.pl
 pokój  Bud. C3, pok. 10
 Sylwetka naukowa

 

Zakres zainteresowań:
  • Systemy sterowania ruchem kolejowym,

  • Systemy automatycznego prowadzenia pociągu.

Dorobek:
  • Wdrożone systemy ATP (System SOP-2 dla I linii metra w Warszawie, System SOP-2P dla linii A metra w Pradze, System SOP-2W dla I linii metra w Warszawie)

  • System ATC dla linii metra (SOP-3 dla II linii metra w Warszawie)

  • Uzyskane Patenty (Tester do oceny jakości przewodowego kanału transmisji danych P284229, System urządzeń automatycznego ograniczania prędkości pociągów w metrze P300230, Układ odbiornika dla urządzeń automatycznego ograniczania prędkości pociągów w metrze P354208, Układ nadajnika dla urządzeń automatycznego ograniczania prędkości pociągów w metrze P354209)

 Dorobek naukowy

 

Monografie
  • Bezpieczeństwo ruchu w transporcie. Łódź : Wydaw. Politechniki Łódzkiej, 2011

Artykuły
  1. Błaszczyk Piotr, Barański Sławomir: Analiza pracy silnika asynchronicznego w aspekcie sterowania wektorowego. Maszyny Elektryczne : zeszyty problemowe, 2013, nr 99-1, s. 247-251

  2. Barański Sławomir, Błaszczyk Piotr: Wyznaczanie odległości do celu przy hamowaniu docelowym pociągów na I linii metra w Warszawie. Logistyka, 2014, nr 3, s. 319-325

  3. Barański Sławomir, Błaszczyk Piotr: Wyznaczanie odległości do celu przy hamowaniu docelowym pociągów na I linii metra w Warszawie. Logistyka, 2014, nr 3, s. 319-325

  4. Barański Sławomir, Błaszczyk Piotr: Wyznaczanie odległości do celu przy hamowaniu docelowym pociągów na I linii metra w Warszawie. Logistyka, 2014, nr 3, s. 319-325

  5. Barański Sławomir, Błaszczyk Piotr: Wpływ urządzeń srk na czas następstwa pociągów na linii metra. Logistyka, 2014, nr 3, s. 312-318

  6. Błaszczyk Piotr, Barański Sławomir: Analiza i modelowanie zachowań w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Logistyka, 2014, nr 3, s. 563-572

  7. Błaszczyk Piotr, Barański Sławomir: Diagnostyka systemów oświetlenia w środkach transportu drogowego. Logistyka, 2014, nr 3, s. 573-580

  8. Systemy automatycznego ograniczania prędkości ATP na sieci kolei i w metrze - analiza procesów. TTS Tech. Transp. Szyn. 2012 nr 12

  9. Bezobsługowe zawracanie pociągów metra na stacji końcowej. Logistyka 2012 nr 3

  10. Sterowanie pociągiem metra przez system automatycznego prowadzenia pociągu. Zesz. Probl. Masz. Elektr. 2011 nr 91

  11. Metodyka badań i diagnostyka urządzeń automatycznego prowadzenia pociągu na przykładzie systemu SOP-2P. Zesz. Probl. Masz. Elektr. 2011 nr 90/2

  12. Bezpieczny komputerowy system ATP. Logistyka 2011 nr 6

  13. Niedopasowany falowo pętlowy obwód transmisyjny. Czas. Tech. Politech. Krak. 2011 R.108 nr 13

  14. Analiza porównawcza systemu SOP z innymi systemami automatycznego prowadzenia pociągu na liniach metra. Pr. Nauk. Politech. Warsz. Transp. 2007